Podstawową optymalizację strony można wykonać samemu. Przedstawiam krótki poradnik, jak to zrobić.
- Wybierz frazę, którą chcesz pozycjonować
Pierwszym punktem jest wybór frazy, którą chcemy pozycjonować (np. “Stomatolog Lublin”, “Psycholog Gdańsk”, “Hydraulik Katowice”, itd.). Warto wybrać taką frazę, która ma wyszukiwania. Darmowym narzędziem, który w tym pomoże jest rozszerzenie do Chrome “Keyword Surfer”. Po aktywacji wtyczki i wpisaniu jakiejś frazy w Google, z prawej strony dostaniemy spis fraz wraz ze średnią miesięczną liczba wyszukiwań:
W przypadku lokalnych firm usługowych sugeruję wybieranie fraz wg. wzorca: “Zawód/Usługa + Miasto”.
2. Umieść frazę w określonych miejscach
Kiedy mamy wybraną frazę, należy umieścić ją w:
- title strony – jest to tytuł dla wyszukiwarek i ten parametr jest bardzo ważny
- nagłówku H1 – jest to zazwyczaj główny nagłówek na danej stronie, też ważny parametr
- kilka razy w treści strony (mogą być różne odmiany frazy)
- atrybucie alt zdjęć
- atrybucie alt loga (jeśli optymalizujemy stronę główną)
- adresie URL (jeśli optymalizujemy podstronę)
- menu
3. Zobacz efekty
Google musi zobaczyć wykonane zmiany. Można poczekać lub samemu przeindeksować stronę w narzędziu Search Console.
Przeprowadziłem optymalizację wg podanego klucza na stronie klienta. Strony nie było w TOP100, po optymalizacji awansowała na następujące pozycje:
Jest to dobry start do dalszych działań. Następnie będą zdobywane linki do strony w celu dalszych wzrostów.
4. Podsumowanie
Przedstawiłem podstawowe działania optymalizacyjne. Pamiętaj, że optymalizacja to jeden z trzech głównych filarów, obok tworzenia treści i zdobywania linków. Ponadto przy pracy nad stroną optymalizuje się ją często pod wiele fraz, a doświadczona osoba jest w stanie dzięki swojej wiedzy lepiej taką optymalizację wykonać. Ponadto praca nad stroną zawiera także inne aspekty.
Szukasz osoby, która całościowo zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony? Skontaktuj się ze mną:
- Łukasz Misiarz
- lukasz.jan.misiarz@gmail.com
- Tel. 536 927 989