Pozycjonowanie to proces podnoszenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Można oczywiście pozycjonować stronę w innych wyszukiwarkach, jednakże to wyszukiwarka Google ma największą popularność, dlatego to jej dotyczy ten proces.
Termin “pozycjonowanie” jest używany zamiennie z terminem “SEO”. “SEO” to skrót od anglojęzycznego terminu Search Engine Optimization, co w języku polskim oznacza optymalizację w wyszukiwarkach internetowych.
Pozycjonowanie można podzielić na 3 filary:
- Techniczne SEO obejmuje takie aspekty jak szybkość ładowania strony, optymalizację różnych ważnych atrybutów (H1, title, adres URL, alt), linkowanie wewnętrzne i wiele innych aspektów.
- Content Marketing obejmuje tworzenie treści, dzięki którym jesteśmy w stanie zdobywać na stronę ruch i klientów.
- Link Building to pozyskiwanie linków, które jest jednym z kluczowych działań potrzebnych do zdobycia wysokich pozycji.
Ile trwa pozycjonowanie?
Pozycjonowanie strony to proces długotrwały. Wymaga on ciągłej pracy nad zdobywaniem linków do strony, optymalizacji technicznej serwisu czy też rozwijania treści, jeśli jest taka potrzeba. Znaczenie ma comiesięczny budżet na pozycjonowanie, który daje większe lub mniejsze możliwości. Trzeba także liczyć się z konkurencją, która ma swoje sposoby na pozycjonowanie i również określony budżet. Efektem skuteczności podanych działań są wysokie pozycje w wyszukiwarce, które następnie przekładają się na odwiedziny strony i zyski.
Jak długo trzeba czekać na efekty?
Jeśli strona nie była optymalizowana to już w pierwszych miesiącach po dokonanej optymalizacji powinny być widoczne pierwsze efekty w postaci wzrostów pozycji. Te wzrosty mogą być różne, jednak tak naprawdę interesują nas efekty w postaci fraz w TOP10, gdyż tylko TOP10 generuje ruch na stronę. W przypadku łatwych fraz zdobycie TOP10 to może być kwestia miesięcy. W przypadku trudniejszych roku lub więcej. Na tempo wzrostów wpływa także budżet oraz stan początkowy strony.